پروپوزال آماده رایگان

نمونه پروپوزال آماده رایگان ، پروپوزال نویسی کارشناسی ارشد و درس روش تحقیق

پروپوزال آماده رایگان

نمونه پروپوزال آماده رایگان ، پروپوزال نویسی کارشناسی ارشد و درس روش تحقیق

پروپوزال های رشته مهندسی برق مکانیک کامپیوتر عمران کشاورزی مدیریت حسابداری روانشناسی حقوق پزشکی پرستاری مامایی دندانپزشکی داروسازی دامپزشکی

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۴ آبان ۹۵، ۲۲:۳۸ - نازنین حشمتی
    mer30

پروپوزال چیست؟ (راهنمای پروپوزال نویسی)

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۳۴ ب.ظ

پروپوزال در واقع مقدمه ی تحقیق شما محسوب می شود. باید در پروپوزال مطالب عمده ای که می خواهید در پایان نامتون انجام بدید رو بیارید. در تمام دانشگاه های کشور معمولا روند پروپوزال نویسی یکسان است و شامل چند بخش می باشد که در زیر به توضیح هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت:

1- چکیده


چکیده باید حاوی خلاصه ای کار شما باشد. روش تحقیق، مورد مطالعاتی در این قسمت به طور خلاصه توضیح داده می شود. باید دقت کنید ابتدای چکیده حاوی مطالبی مربوط به اهمیت موضوع شما باشد تا خواننده در ابتدا اهمیت موضوع را فهمیده و بعد ایده ی شما را در ذهن خود تداعی نماید. بهترین چکیده برای پروپوزال باید به ترتیب حاوی اهمیت موضوع و بزرگ نمایی قسمت ایده ی مربوط به کارتان که می خواهید انجام دهید و در پایان مورد مطالعاتی و . اگر بتوانید اینگونه پروپوزال بنویسید برای خواننده جذابیت بیشتری برای مطالعه ی کار شما ایجاد خواهید نمود.

2- بیان مسئله


در این قسمت دوباره ولی مفصل تر به بیان موضوعی که می خواهید درباره ی آن کار کنید می پردازید. در این قسمت نیز سعی کنید تاریخچه ای درباره ی موضوع بنویسید اینکه از قبل چه کسی این موضوع را پیشنهاد داد؟ چه چیزی باعث شد این موضوع ایجاد گردد؟ و مروری بر چکیده ها و مقدمه های برخی مقالات در این زمینه پرداخته و بگویید فلان مقاله فلان کار را انجام داده و پیش زمینه ای درباره ی موضوع خود باز کنید تا خواننده در ذهن خود بتواند تاریخ و به موضوع شما مسلط شود. حال که خواننده کاملا متوجه موضوع شده، الان جا داره ایده ی خودتون رو در ذهن آن پرورش دهید تا خواننده بفهمد چقدر کار نویی انجام خواهید داد. بسیاری از افراد در این قسمت اشتباهتی انجام می دهند و در دفاع خود را دچار مشکل می کنند. موضوع اینست که همه ی ایده های خود را در این قسمت ننویسید بلکه ایده ی مهم خود را بنویسید. نوشتن ایده های زیاد باعث سردرگمی خودتان خواهد شد و دچار استرس خواهید شد. یک یا دو ایده کافی است و اگر ایده ی زیادی دارید در پایان نامه ی خود انجام دهید که بسیار هم بهتر می شود. در پروپوزال ایده زیاد نیارید.


3- سوالات تحقیق


دوباره شروع کنید که ایده ی شما اگر اضافه شود به موضوع چه خواهد شد؟

حال که فهمیدید ایده ی شما منجر به چه چیزهایی می شود، شروع کنید به نبود آن سوال طرح نمایید. سوال کنید که مثلا فلان چیز را در نظر نگرفته اند و باعث . می شود؟

اگر ایده ی شما را ببینند انتظار دارید چه چیزی رخ دهد؟

و


4- فرضیات تحقیق


به دلیل اینکه اکثر تحقیقات بر روی مسائل واقعی انجام نمی گیرند باید از برخی چیزها چشم پوشی نماییم و هر چیزی که فرض می کنیم در این قسمت ارائه دهیم. به عنوان مثال اگر خانواده ای را در نظر گرفته اید. بگویید فرض می کنیم این خانواده دو فرزند دارد. یا برای جامعه گاهی در تحقیقات تورم در نظر می گیرند و لذا اگر شما نیز چنین کاری می کنید درصد تورم مورد نظر خود را فرض کنید و .


5- بررسی منابع


در این قسمت سعی کنید از مقالاتی که ایده تونرو بدست آوردید استفاده کنید و به خلاصه ای از آن ها بپردازید باز تا میتونید به ایده تون اشاره کنید و بگید فلان مقاله این کار رو کرده و این نتیجه ش شده و این مشکل رو داره و این نکته رو لحاظ نکرده. گاهی می بینید بعضی چیزها رو یه مقاله ای لحاظ نکرده و اون یکی هم چیزهای دیگه ای رو لحاظ کرده و مشکلات زیادی دارن. سعی کنید از همشون استفاده نمایید.


6- نتایج مورد انتظار


حال که خوب ایده و موضوع رو برای خواننده توضیح دادین بگین انتظار دارین چی بشه؟؟ چه نتیجه ای از موضوع شما حاصل میشه که مفید هست. و این نتیجه چه گره ای از موضوع مربوط به شما رو رفع میکنه و نسبت به سایر چیزها چه برتری داره و


7- برنامه زمان بندی


چه مدت طول میکشه پایان نامه رو انجام بدین؟

در یک جدولی همانند زیر آماده کنید

ردیف

مراحل انجام  پژوهش

مدت زمان لازم بر حسب ماه

تاریخ شروع این مرحله

تاریخ اتمام این مرحله

1

مطالعه و تحقیق

2

1/7/94

1/9/94

2

انتخاب روش مناسب

1

1/10/94

1/11/94

3

پیاده سازی الگوریتم انتخاب شده

4

1/11/95

1/3/95

4

آزمایش و نتیجه‌گیری

5/1

1/3/95

15/4/95

5

تدوین پایان‌نامه

5/1

15/4/95

1/6/95

 

منابع

در این قسمت منابع رو بنویسید و سعی کنید یکی از آن ها که کامل است رو به عنوان مرجع اصلی خود انتخاب کنید و کارتان را با آن مقایسه نمایید.

موفق باشید

نظرات (۶)

  • حسن ایمانی
  • واقعا عالی بود مرسی
    اون چیزی که میخواستم رو پیدا کردم
    موفق باشید
    آقا عالی بود تشکر
    بینهایت تشکر فوق العاده س
    هر چند مطلبتون کمه ولی این مطلبتون خیلی می ارزه
  • نازنین حشمتی
  • mer30
    motshakeram mersi kheili khoob bood
  • حسین عطایی
  • با تشکر از مطلب خیلی خوب شما در خصوص پروپزال
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.